Jak si vybrat nejlepší dodavatele pro gastronomii?

streetfood

Jestliže čtete tento článek, znamená to, že asi uvažujete o otevření vlastní restaurace! Gratulujeme Vám! Určitě už máte svou představu o tom, jak bude fungovat. Možná už taky víte, jak bude vypadat její interiér a co se objeví na jídelním lístku! Jestliže se budete zabývat otázkou zásobování hlavními surovinami, myslete na to, že je důležité, abyste už ve fázi plánování se rozhodovali na základě průzkumu trhu. Ptáte se, čím byste měli začít? Níže vám na příkladu výrobce obalovací směsi na smažené kuřecí maso poradíme, čím začít a čemu věnovat pozornost při hledání nejlepších dodavatelů pro vaši restauraci.

Jaké suroviny budete potřebovat?

Klíčové je si určit, jaké suroviny a výrobky budete ve vaší restauraci potřebovat především. Předpokládejme, že si otevřete bistro, které bude prodávat jídla se smaženým obalovaným kuřecím masem. Nejdůležitějšími surovinami tedy pro vás budou kuřecí maso a obalovací směs na nuggety, stripsy nebo křidélka. Zatímco dodavatele masa byste měli hledat ve vašem okolí (výhoda dostupnosti a minimalizace problémů kvůli rychlým dodávkám), u strouhanky je to složitější a nemusí jít o lokálního výrobce.

Čím začít?

Když už víte, co budete potřebovat do své restaurace, je čas zjistit, kdo vám to může nabídnout. Sestavte si seznam potenciálních dodavatelů obalovací směsi včetně kontaktů. Hlavním zdrojem informací bude pro vás určitě internet. Najdete na něm informace o nabídce řady firem. Využijte také oborové portály a časopisy. Zajímavá může být návštěva na oborovém veletrhu, kde se setkávají největší dodavatelé z branže. Výhodou návštěvy na veletrhu je to, že si můžete přímo promluvit s potenciálními obchodními partnery, dostat od nich nabídku a často vyzkoušet jejich výrobky, např. obalovací směs na kuřecí maso.

obalovací směs na nuggety

Musí být nejlepší!

Už máte seznam dodavatelů? Možná se vám podařilo domluvit si s nimi schůzku. Výborně!  Přišel tedy čas vyzkoušet nabízené výrobky. Jestliže vám potenciální dodavatel nenabízí setkání s degustací, pamatujte na to, že strouhanka na kuřecí maso z našeho příkladu je výrobek, který se dá snadno vyzkoušet v domácí kuchyni (určitě to vyzkoušejte). Co by v této fázi pro vás mělo být nejdůležitější? Zaprvé chuť! Nezapomeňte, že na kvalitě kupovaného výrobku bude záviset konečná chuť podávaného jídla! Obalovací směs na kuřecí křídla maso musí být křupavá, nikoliv však tvrdá. Musí dobře držet na mase a nedrobit se.  Zadruhé je důležité, aby bylo možné výsledek jednoduše zopakovat. Když poprvé nabídnete zákazníkům kuře, které bude usmažené v perfektně křupavé strouhance, už vždycky od vás budou očekávat takovou chuť! Věnujte také pozornost dostupnosti výrobku. Důležité je, abyste mohli pružně a průběžně objednávat a vybraný výrobek byl vždycky skladem. Vyplatí se také zvážit nákup přímo u výrobce. Zjistěte si, zda na trhu existuje výrobce obalovací směsi na kuřecí maso, který nabízí svůj výrobek bez zprostředkovatelů.

Znáte výrobek – čas na výběr

Už během testů jste začali s hodnocením dodavatelů. Znáte jejich nabídku a výrobek. Nyní nastává čas na analýzu ještě několika faktorů:

  • cena – je samozřejmé, že hledáte obchodního partnera, který vám zajistí vysokou kvalitu za dobrou cenu. Myslete však na to, že cena nejde vždycky ruku v ruce s kvalitou a na kvalitě se nevyplácí šetřit! Vyptejte se také na to, jak je to u dodavatele se stabilitou cen, dohodněte se na tom, aby se ceny během spolupráce neměnily;
  • obecné podmínky spolupráce – ujasněte si, zda spolupráce s daným dodavatelem obalovací směsi je vázána uzavřením smlouvy a jaké jsou její podmínky, cena dopravy, reklamační podmínky atd.;
  • frekvence a včasnost dodávek – tyto faktory jsou velmi důležité. Doba vyřízení objednávky je důležitá pro organizaci práce ve vaší restauraci;
  • logistické minimum – pokud s prací v pohostinství teprve začínáte, může být pro vás na počátku obtížné odhadnout, jaké množství výrobku budete objednávat. Ujistěte se, že po vás dodavatel nevyžaduje odběr velkého množství výrobku, které překračuje vaše možnosti;
  • nabídka dodavatele – široký sortiment vybraného dodavatele vám umožní rychle a spolehlivě zásobovat váš podnik. Nákupy na jednom místě znamenají úsporu času a nižší náklady na dopravu, objem nákupů vám pak pomůže vyjednat dodatečnou slevu;
  • dodatečné výhody – věnujte pozornost poprodejnímu servisu a tomu, zda vybraný dodavatel poskytuje dodatečnou podporu. Jestliže jste zjistili, že několik dodavatelů strouhanky nabízí svým zákazníků marketingovou podporu v podobě hotových fotografií jídel připravených pomocí jejich obalovací směsi na kuřecí maso, receptů na burgery nebo tortilly a dokonce nápady na eventy, pak je to skvělý bonus ke spolupráci!
  • dodatečné služby – dodavatel s velkými zkušenostmi vás může podpořit také pomocí know-how. Zajímejte se o to, zda nabízí školení nebo jiný druh podpory v oblasti pohostinství a nabízených produktů.

Nyní už určitě víte, jak si vybrat toho nejlepšího obchodního partnera! Přestože jsme jako příklad použili dodavatele strouhanky na kuřecí maso, výše uvedený postup můžete uplatnit také v případě omáček, hranolků nebo obalů. Držíme vám palce, abyste dobře vybrali a navázali plodnou spolupráci se spolehlivým dodavatelem. Přejeme vaší restauraci mnoho úspěchů! 



Related Posts

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..