Domácí cvičení je zdravé i zábavné!

Domácí cvičení je ideální pro každého, komu se nechce navštěvovat fitness centra, nebo chodit na společné kurzy s mnoha dalšími lidmi. Domácí cvičení můžete přizpůsobit přesně svým představám a možnostem. Jak lze cvičit doma a na co si dát pozor?

Nesnášíte fitness centra? Vyzkoušejte domácí cvičení!

V čem je domácí cvičení výhodné?

Pravidelný pohyb je neodmyslitelným základem zdravého životního stylu. Tak jako bychom měli pravidelně a dostatečně pít, jíst, spát a odpočívat, tak bychom se měli také pravidelně a dostatečně hýbat. Ne vždy ale máme možnost jít si zacvičit někam ven. Máme na to málo času nebo peněz, v blízkém okolí se nenachází žádná posilovna či fitness centrum a nebo prostě jen dáváme přednost cvičení o samotě. Pod pojmem domácí cvičení si můžete představit téměř cokoliv. Můžete vyzkoušet posilovací cvičení, jógu, zumbu, aerobik, pilates či tanec. Cvičit můžete tak, jak vám to vyhovuje, a kdy vám to vyhovuje. Vše můžete přizpůsobit svým možnostem, ať už časovým, prostorovým, finančním, zdravotním a mnoha dalším. Domácí cvičení je ideální způsob, jak se udržet fit, dopřát si zdravý pohyb a zároveň si jej i užít. Díky domácímu cvičení se můžete nejen zabavit, ale také se něco nového naučit.

Stanovte si jasný cíl

Ještě, než se do domácího cvičení pustíte, je dobré si určit, proč vlastně chcete cvičit. Chcete shodit nějaké to kilo, zpevnit postavu, dostat se do formy, posilnit svaly, zlepšit flexibilitu těla nebo hledáte domácí cvičení, kterému se budete věnovat pravidelně a dlouhodobě? Čím konkrétnější cíl budete mít, tím lépe budete sledovat svůj pokrok. Nebuďte na sebe ale moc přísní a nechtějte po sobě příliš mnoho. Je důležité zůstat nohami na zemi a větší cíl si rozdělit na několik menších. Snažte se všímat si, jak se postupně zlepšujete, a nezapomeňte se za svůj pokrok odměnit. A pokud se vám nedaří dosahovat toho, co jste si stanovili, zbytečně se tím netrapte. Zanalyzujte si situaci, odhalte své nedostatky a zaměřte se na to, jak můžete své domácí cvičení zlepšit. Všímejte si, co vám dělá dobře a při čem se naopak dobře necítíte. Vaším cílem by mělo být užívat si domácí cvičení pravidelně.

TIP: Dopřejte si během domácího cvičení pořádnou dávku vitamínů! Pomoci vám s nimi může smoothie mixér a náš článek vám poradí, jak vybrat ten nejlepší!

Zvažte své možnosti pro domácí cvičení

Pokud si nejste jistí, jaké domácí cvičení je pro vás to pravé, kromě svého cíle si ujasněte také své možnosti. Kdy a jak dlouho můžete cvičit? Kde přesně budete cvičit a jaké možnosti vám tento prostor nabízí? Jaké pomůcky na domácí cvičení budete potřebovat a které z nich máte doma? Zvažte ale také své osobní možnosti. Každému z nás vyhovuje jiný styl cvičení. Své domácí cvičení musíte proto přizpůsobit sobě, svým schopnostem a cílům. Berte v potaz také svou kondici a úroveň, rozhodně se nenamáhejte více než je dobré. Pokud s cvičením začínáte, můžete na začátku pociťovat nával euforie, který vás nutí jít až za své hranice. Pro někoho je takové domácí cvičení dobré, někdo jiný ale po jednom takovém úkonu potřebuje dalších 14 dní na zotavenou. Možností je opravdu hodně, je tedy z čeho vybírat a každý si tak může najít takové domácí cvičení, které vyhovuje přesně jeho možnostem.

Domácí cvičení je dobrým způsobem, jak se udržet fit

Nepodceňujte přípravu

Ať už chcete jako domácí cvičení vyzkoušet aerobik, chození na místě, jógu či nějakou posilovací sestavu, vždy je dobré se na začátku seznámit s nějakými základy. Jakýkoliv cvik provedený špatně vám může být více ke škodě než k užitku. Opět připomínáme, že je dobré řídit se tím, jakou úroveň dovedností máte a cvičit přesně podle toho. Nepřeceňujte své síly – přidat můžete kdykoliv. Pokud se rozhodnete pro nějaký typ domácího cvičení, najděte si na internetu rady a zkušenosti ostatních, začátečníků i profesionálů. Budete-li cvičit s pomocí videí, vybírejte taková, ve kterých vám instruktor vše jasně vysvětlí a řekne vám, na co si dát pozor. Cvičení vždy provádějte s důrazem na správné provedení každého cviku. Počítejte s tím, že pokud se pro domácí cvičení rozhodnete po delší době neaktivity, mohou se zpočátku objevit bolesti. Vnímejte proto své tělo a stanovte si hranice, které rozhodně nepřekračujte.

Jaké pomůcky pro domácí cvičení potřebujete?

Potřebné pomůcky závisí především na tom, jaké domácí cvičení budete provozovat. U většiny si vystačíte jen s pohodlným oblečením, případně obuví. Pro jógu, gymnastiku a další domácí cvičení provozovaná na podlaze budete potřebovat vhodnou podložku. Je sice možné použít i karimatku, zejména při józe se vám však zpotí dlaně a chodidla a budete během provádění cviků klouzat. Je tedy lepší pořídit si speciální podložku určenou na tento druh domácího cvičení, se kterou nebudete riskovat žádný úraz. Pro zvýšení efektivity cvičení si můžete pořídit i šikovné pomůcky jako činky, kettlebell nebo odporovou gumu a další. Místo činek můžete také použít láhve naplněné vodou (1 litr vody odpovídá zhruba 1 kg) a místo kettlebellu můžete zase zkusit pytel s rýží. U některých posilovacích cviků můžete využít také nábytek. Nemusíte hned kupovat drahé vybavení, stačí se rozhlédnout kolem sebe a zamyslet se, co by se dalo ještě využít a čím si pomoci.

TIP: K hubnutí patří kromě pohybu také zdravá strava. Ta nejzdravější jídla si připravíte s pomalým hrncem, kterému jsme věnovali tento článek.

Co si připravit, než začnete cvičit?

Na domácí cvičení si připravte kromě potřebných pomůcek především dostatečně pohodlné oblečení. Sportovní oblečení je nejlepší, protože je speciálně uzpůsobené vyšší fyzické zátěži, je prodyšnější, lehčí a příjemnější. Bohatě vám ale postačí cokoliv, v čem se cítíte dostatečně dobře a co vás nikde netlačí. Pro domácí cvičení typu aerobik, zumba, chůze na místě apod., je velmi důležitá pevná a pohodlná obuv. Boty vás nejen nesmí nikde tlačit, především musí nohám zajistit dostatečnou oporu, abyste se při pohybu nijak nezranili. Po ruce byste měli mít také láhev s vodou, případně ručník na otírání potu. Pitný režim nepodceňujte, zejména, pokud vaše tělo není na vyšší zátěž zvyklé. Jakmile pocítíte, že se potřebujete napít, neváhejte cvičení přerušit. To udělejte také kdykoliv, kdy cítíte, že už nemůžete. Je lepší postupně přidávat, než zkraje přecenit své síly a ublížit si. Před domácím cvičení se nezapomeňte pořádně protáhnout a po něm zase dostatečně uvolnit a zrelaxovat.

TIP: Uvažujete, že si doma zřídíte vlastní posilovnu? Vybavit vám ji pomůže náš článek Domácí posilovna snadno a rychle! Co v ní rozhodně nesmí chybět?


Obchody, kde koupíte TOP produkty pro domácí cvičení



Categories

Related Posts

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..